Mondial Relay, De spECIALIST IN HET LEVEREN VAN PAKJES AAN PARTICULIEREN

Sedert meer dan 20 jaar, dringt Mondial Relay zich op als één van de leaders van de verdeling van pakjes aan particulieren.
De grootste e-commerce en verkoop op afstand merken hebben vertrouwen in ons. Mondial Relay maakt deel uit van de Groep 3SI, één van de zeldzame Franse groepen die e-commerce en de diensten aan e-commerce samenbrengt (zakencijfer in 2011 : 1,9 miljard).
In 2010 heeft Mondial Relay een nieuw product voor de particulieren op de markt gebracht dat onmiddellijk de concurrentie aangaat met de verzending van pakjes vanuit een Afhaalpunt®.

Picto -nosoffres -04

meer dan 2500 e-handelaars hebben vertrouwen in ons

 


De grootste e-commerce merken zoals Kiabi, Showroomprivé.com, Nespresso, Mistergoodeal, Aubert, Norauto, Misterauto.com… vertrouwen ons hun pakjes toe. Wij leveren elke dag uw koffiecapsules, uw laatst deco hebbedingetje, de mantel van uw laatste kleintje... Hun klanten beslissen mede over onze leveringswijze aangepast aan alle levensritmes. En wij werken eveneens voor kleine e-handelaars. Bij ons dragen wij zowel zorg voor de klanten als voor de e-handelaars.

een enig netwerk van 6000 afhaalpunten® in BELGIE, LUXEMBURG, FRANKRIJK, SPANJE

Img -nous -sommes -01Picto -pointrelais -03Kleine warenhuizen, dagbladhande-laars, droogkuis-zaken, bloemen-winkels... : onze Afhaalpunten® zijn handelaars uit de buurt. U kent ze, u gaat minstens éénmaal per week bij hen. Ons netwerk is enig en zeer dicht : u zal minstens één van onze Afhaalpunten® vinden dicht bij u.
Icon -nous -sommes -01

de directe concurrent van de post

In 2010 heeft Mondial Relay een nieuw product op de markt gebracht, bestemd voor de particulieren. Om een pakje te verzenden, niets zo eenvoudig. De klant bereidt zijn pakje voor, stapt binnen in één van onze 6000 Afhaalpunten® en overhandigt zijn pakje : de handelaar doet het overige. Geen wachttijd, soepele openingsuren en een gegarandeerde veiligheid. Met Mondial Relay is het voordelig, eenvoudig, zeker en praktisch.

een voordelig, eenvoudig, zeker en praktisch aanbod

Picto -nosoffres -04Voordelig. Er is niet enkel de Post in het leven. Met Mondial Relay betalen de verbruikers minder. En alles is mogelijk : aan huis levering of afhaling van het pakje in een Afhaalpunt®.

Eenvoudig. Een pakje versturen of ontvangen is nog nooit zo eenvoudig geweest met alle oplossingen aangeboden door Mondial Relay. Van zodra het beschikbaar is, wordt de klant per SMS of per mail verwittigd.

Zeker. Mondial Relay vertroetelt de pakjes. Met een sterk opvolgingssysteem kan de klant het spoor opvolgen.
Het volstaat zich in te loggen op de website van Mondial Relay. In één klik weet hij waar het zich bevindt.


OPLOSSINGEN VOOR PAKJES VAN 0 TOT 130 kg

Des solutions pour les colis de 0 à 130 kg Picto -nosoffres -03Van het paar sokken tot de Amerikaanse koelkast, wij leveren elk formaat van pakje. Voor elke klant leveren wij op maat oplossingen. Afhaling in Afhaalpunten® bij handelaars in de buurt, aan huis levering op afspraak, afhaling van pakjes zwaarder dan 70 kg in Drive in de voorstad : onze oplossingen voor levering passen zich aan de noden van de verbruikers aan... maar ook en vooral aan hun levensritmes. Het is een echte meerwaarde dat wij met op maat oplossingen voor leveringen aanbieden.

DE KLANTEN BESLISSEN MEDE OVER DE AFHAALPUNTEN

Ons netwerk van 6000 Afhaalpunten® in België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje wordt mede beslist door de verbruikers die hun aankopen verrichten op Internet. Wat zeggen zij ? De dienstverlening is voordelig, eenvoudig, zeker en praktisch. Onze Afhaalpunten® zijn handelaars uit de buurt : kleine warenhuizen, dagbladhandelaars, droogkuiszaken, bloemenwinkels... De verbruikers kennen hen, waarderen hen en ze gaan er minstens éénmaal per week langs. En vooral, het is dicht bij hen : elke verbruiker kan een Afhaalpunt® vinden dicht bij hem.

de sleuteldata

  • 1997 : oprichting van de onderneming.
  • 2003 : 1e netwerk van Afhaalpunten volledig geïnformatiseerd voor de opvolging van pakjes.
  • 2006 : oprichting van de marketing verrichtingen in de Afhaalpunten. Een nieuw netwerk om te communiceren.
  • 2007 : vestigingen in België, Luxemburg, Spanje
  • 2008 : ontwikkeling van een netwerk van leveringen van pakjes in Europa met Hermes Logistik.
  • 2009 : oprichting van de Drives, afhaalpunten voor zware en omvangrijke pakjes.
  • 2009 : ondertekening van het contract van partnerschap met Nespresso voor de recyclage van verbruikte capsules.
  • 2010 : creatie van een Plug & Play leveringsmodule compatibel met de grootste e-commerce websites.
  • 2010 : verzending van een offerte bestemd voor de particulieren om hun pakjes te verzenden in Frankrijk. Het is het 1e alternatief op De Post.
  • 2011 : 3 Afhaalpunten formaten voor alle producten dicht bij u. L, XL, XXL.

de sleutelcijfers in 2019

  • 410 miljoen zakencijfer
  • 125 miljoen verwerkte pakjes
  • 1000 medewerkers
  • 40 000 Afhaalpunten® in Europa
  • Een aanwezigheid in 15 Europese landen

 

Fermer la boîte de dialogue

Inloggen

Wachtwoord vergeten ?

Veuillez patienter